Dlaczego fizjoterapia stawów w Fizjoklinice?

W ostatnich latach pomogliśmy tysiącom pacjentów z problemami stawowymi. Wykonując fizjoterapię stawów, pomagamy pacjentom zarówno w stanach ostrych, jak i w przewlekłych. Indywidualna praca terapeuty z pacjentem ma zastosowanie zarówno w przypadku poważnych urazów, jak i u pacjentów pooperacyjnych. W zależności od przypadku techniki, które wprowadzamy, służą różnym celom, np. zmniejszeniu bólu, zwiększeniu ruchomości, poprawie trofiki lub przywróceniu u pacjenta sprawności sprzed urazu czy operacji.

Korzyści z zastosowania fizjoterapii stawów

Fizjoterapia stawów jest z założenia indywidualną pracą terapeuty z pacjentem. Do korzyści tej formy fizjoterapii należą:

• wyeliminowanie bólu
  • przyspieszenie gojenia tkanek
  • zmniejszenie stanów zapalnych
  • zmniejszenie obrzęku
  • poprawa ukrwienia tkanek
  • poprawa przepływu limfy
  • poprawa kondycji i sprawności
  • poprawa siły
  • poprawa postawy
  • normalizacja pracy narządów
  • zmniejszenie kosztów leczenia
  • często uniknięcie operacji

Na czym polega fizjoterapia stawów?

Terapia skupia się na stymulowaniu organizmu i aktywnym wspomaganiu go w dochodzeniu do zdrowia. Zakres stosowanych metod jest szeroki i obejmuje m.in. takie elementy, jak masaż, igłoterapia, manipulacje, fizykoterapia, trening. W Fizjoklinice przyjmą Państwa specjaliści medycyny ortopedycznej, której domeną są terapia i techniki manualne. Wierzymy, że uzupełnieniem każdej terapii jest bezpiecznie wprowadzana aktywność fizyczna, dlatego przygotowaliśmy autorskie programy treningu medycznego mającego na celu zwiększenie sprawności i siły, dostosowywane do potrzeb indywidualnych pacjentów.

Fizjoterapia stawów – wskazania

Stosując fizjoterapię stawów, pomagamy wielu pacjentom zarówno w stanach ostrych, jak i przewlekłych. Wskazaniem do terapii stawów są:

• reumatoidalne zapalenie stawów RZS
  • dna moczanowa
  • młodzieńcze idiopatyczne zapalenie stawów
  • osteoartroza
  • stan po operacji powierzchni stawowych, np. endoprotezoplastyka
  • stan po operacji tkanek miękkich okołostawowych, np. zespolenie więzadeł
  • zablokowanie stawów
  • zwichnięcia stawów, w tym nawykowe zwichnięcia
  • stany zapalne stawów, w tym obrzęki
  • uszkodzenia w obrębie pozostałych tkanek miękkich okołostawowych i torebki stawowej
  • zaburzony obrys stawu
  • niestabilność stawu
  • ból w stawie

Fizjoterapia stawów – przeciwwskazania

Fizjoterapia stawów jest bezpieczną formą terapii, jednak – jak każda metoda – ma swoje ograniczenia. W pewnych przypadkach stan pacjenta może być przeciwwskazaniem do terapii. Czynniki stanowiące przeciwwskazania do fizjoterapii stawów to m.in.:

• infekcje
  • remisja niektórych chorób
  • gorączka
  • stan po silnych lekach i używkach
  • inne czynniki obiektywnie uniemożliwiające terapię

Fizjoterapia stawów – pierwsza wizyta

Wizyta u fizjoterapeuty rozpoczyna się od dokładnego wywiadu. Po zebraniu wywiadu i przeanalizowaniu dokumentacji medycznej następuje badanie fizykalne i biomechaniczne; w zależności od stanu pacjenta możemy też przeprowadzić dodatkowe testy diagnostyczne (pacjent zostaje poddany badaniu w ubraniu bądź bez niego – to zależy od urazu i przypadku). Prawidłowa diagnoza jest kluczem, ponieważ to ona warunkuje zastosowanie konkretnej terapii. Już na pierwszej wizycie wprowadzamy metody terapeutyczne. Jeśli jest to terapia prowadzona w gabinecie, stosujemy techniki mobilizacyjne i manipulacyjne, techniki powięziowe, igłoterapię, akupresurę, drenaż limfatyczny, fizykoterapię, podstawowe ćwiczenia i wiele innych.

Optymalna liczba zabiegów fizjoterapii stawów

Liczba wizyt zależy od stanu klinicznego pacjenta. Po pierwszej wizycie, dokładnym badaniu fizykalnym i biomechanicznym terapeuta ustala plan terapii. Każdy plan jest planem indywidualnym – inaczej wygląda np. u pacjentów pooperacyjnych, inaczej zaś u pacjentów z przeciążeniami w stawach. Doświadczenie pozwala nam ocenić z wysoką dokładnością czas potrzebny do przeprowadzenia pełnej terapii.

Fizjoterapia stawów – skutki uboczne

Działania naszych fizjoterapeutów są zawsze adekwatne do stanu klinicznego naszych pacjentów, dzięki czemu terapia jest bezpieczna. Każda metoda stymulacji organizmu może wywołać krótkotrwałe zaostrzenie objawów, przy czym u większości pacjentów zaostrzenie objawów nie występuje wcale lub mija po krótkim czasie. Po rozpoczęciu procesu terapii jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi pacjentami – udzielamy pomocy w chwilach pogorszenia i uczymy stosowania technik autoterapii.

Nasi specjaliści – zapisz się na wizytę