Kompetencje zawodowe:

• Szczegółowe i precyzyjne określenie przyczyn dolegliwości mięśniowo-szkieletowych
  • Leczenie bólu ostrego i przewlekłego kręgosłupa, głowy, stawów, mięśni
  • Leczenie urazów ortopedycznych i sportowych
  • Dobór odpowiednich środków fizjoterapii, terapii manualnej, treningu do potrzeb pacjenta
  • Diagnostyka funkcjonalna neurologiczna, ortopedyczna, biomechaniczna, obrazowanie (USG)

Doświadczenie zawodowe

• 22 lata pracy zawodowej
  • 16 lat pracy dydaktycznej (Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie, International Academy of Orthopedic Medicine)
  • 2010 r. – ukończenie studiów osteopatycznych w Le Sutherland College of Osteopathic Medicine
  • Ponad 2000 godzin odbytych szkoleń podyplomowych z zakresu medycyny manualnej, osteopatii, fizjoterapii.

Od ponad 20 lat pasjonuję się szeroko pojętą fizjoterapią (w tym medycyną manualną i osteopatią). W tym okresie wyspecjalizowałem się w diagnostyce i terapii bólów oraz ograniczeń w obrębie stawów, nerwów, mięśni (układ mięśniowo-szkieletowy). Umiem rozpoznać wiele dolegliwości, w tym takie które pozostawały w ukryciu czasem całymi latami. Taka precyzja działania jest dla mnie podstawą planowania i wykonania skutecznej terapii.
Na co dzień opiekuję się zarówno wysokiej klasy sportowcami, muzykami, tancerzami jak i pracownikami fizycznymi oraz biurowymi. Do każdego staram się podejść indywidualnie, bo tego w dużym stopniu zależy skuteczność moich działań. W mojej praktyce posługuję się wieloma metodami poznanymi na licznych szkoleniach podyplomowych (terapia manualna, osteopatia, metody neurofizjologiczne, trening, obrazowanie USG, elektroliza przezskórna, laseroterapia, inne). Łącze je, żeby móc uzyskać optymalny efekt leczniczy. Każdy przypadek jest dla mnie niepowtarzalnym wyzwaniem i wymaga znalezienia tego jedynego, najlepszego rozwiązania.
Jeśli potrzebujesz skutecznej pomocy w leczeniu swoich dolegliwości, odpowiada Ci racjonalne podejście w fizjoterapii, chcesz wiedzieć jak skutecznie wyleczyć swoje dolegliwości i jak zabezpieczyć się przed ich nawrotami – zapraszam Cię do mnie. Chętnie zmierzę się z Twoim problemem i znajdę odpowiednie rozwiązanie.

Kursy i szkolenia

• 2022 Rozpoznanie i terapia kontuzji u biegaczy
  • 2022 Badanie Ultrasonograficzne (USG) w praktyce fizjoterapeutycznej
  • 2022 Elektroliza przezskórna – terapia ścięgien i tkanek miękkich
  • 2018 Hirudoterapia – leczenie pijawkami medycznymi
  • 2017 Neurofizjologia bólu – leczenie przewlekłych dolegliwości bólowych
  • 2016 Terapia stopy z wykorzystaniem wkładek ortopedycznych – korekta stopy pod kątem profilaktycznym jak i leczniczym
  • 2015 Terapia manualna wg Mojzisiowej – terapia w przypadkach niestrukturalnej bezpłodności
  • 2015 Terapia zaburzeń czaszkowo-żuchwowych dr Omer Matthijs – leczenie bólów głowy, twarzy, zaburzeń ruchu żuchwy
  • 2014 International Academy of Orthopedic Medicine dr Omer Matthijs, dr Martina Dietl-Fried, Didi von Parridon Edauv – kompleksowa terapia manualna i szczegółowa diagnostyka zaburzeń stawowych i mięśniowych
  • 2013 Suche igłowanie i terapia punktów spustowych wg Simonsa i Travell – leczenie bólu układu mięśniowo-szkieletowego
  • 2013 Pacjent z zaburzeniami układu narządu żucia – metody badania i różnicowania dysfunkcji wg Baumanna
  • 2012 Diagnostyka i leczenie stawów skroniowo-żuchwowych
  • 2012 Zaburzenia narządu żucia
  • 2011 Procesy gojenia tkanek – jak wspomagać proces leczenia
  • 2011 Dysfunkcje czaszkowo-żuchwowa Georges i Thomas Kałużny
  • 2011 Badanie zaburzeń narządu żucia i kliniczna, manualna analiza diagnostyczna
  • 2010 Trening funkcjonalny, Od urazu do sprawności, prof. Eyal Lederman
  • 2010 Cranio Facial Therapy Academy CRAFTA – moduł I I II
  • 2006, 2008, 2009, 2010 – Clinical Anatomy Works – zajęcia prosektoryjne pod kątem diagnostyki i terapii manualnej
  • 2008 Warsztaty z pacjentami, od diagnozy do leczenia, Dos Winkel Ph.D.
  • 2006-2008 Neuromobilizacje w terapii manualnej – część I, II, III, IV – terapia nerwów obwodowych w dolegliwościach bólowych
  • 2006 Warsztaty z pacjentami, od diagnozy do leczenia, Dos Winkel Ph.D.
  • 2006 Kinesiotaping I I II – wykorzystanie plastrów i ich aplikacji w celu zmniejszenia bólu, poprawy działania mięśni i stawów
  • 2006 Proprioceptive Neural Facilitation PNF – metoda pracy ćwiczeniami zarówno w przypadkach bólu jak i ograniczeń funkcji i ruchomości stawów i mięśni
  • 2005-2010 Sutherland College of Osteopathic Medicine – pięcioletnie studia podyplomowe z terapii manualnej w koncepcji osteopatycznej
  • 2005 Sling Exercise Therapy – koncepcja pracy fizjoterapeutycznej z użyciem systemu Redcord w celu poprawy sprawności mięśniowej
  • 2005 Pilates na piłkach – koncepcja pracy z dolegliwościami mięśniowo-stawowymi przez stabilizację postawy oraz odpowiednie wzorce ruchu
  • 2004 Wprowadzenie do Tradycyjnej Medycyny Chińskiej

Pierwsza wizyta – krok po kroku

Jak przygotować się na pierwszą wizytę? Jak przebiega pierwsza wizyta? To bardzo proste! Poniżej znajdziesz opis postępowania w kilku krokach

Kobiety je kochają, a lekarze biją na alarm. Cała prawda o szpilkach!

Nawet najmniejszy obcas może zniekształcić naszą stopę. Jak temu zaradzić, skoro większość kobiet nie wyobraża sobie życia bez szpilek? Niestety, częste noszenie tego typu obuwia może wywołać poważne problemy zdrowotne

Problemy ze stawem kolanowym – jak sobie z nimi poradzić?

Na dworze coraz cieplej, czas ruszyć się z kanapy. Poszłaś pobiegać albo wybrałaś się na trening na siłownię i wróciłaś z bólem kolana? Oto co powinnaś zrobić, aby szybko wrócić do aktywności i pozbyć się problemów

Masaż mięśnia skroniowego i żuchwowego

Jak wykonać prawidłowo automasaż mięśni odpowiadających za pracę stawu skroniowo-żuchwowego. Mówi fizjoterapeuta, osteopata Maciej Brożyński

Zadbaj o swoje plecy

Ta część kręgosłupa jest usztywniona, ponieważ ma chronić naszą klatkę piersiową i wszystkie
narządy wewnętrzne jakie się w niej mieszczą.

Kręgosłupowi na ratunek

Boli cię krzyż i szyja? Być może za długo siedzisz przy komputerze. Zadbaj o odpowiednią dawkę ruchu w pracy i w domu. Kręgosłup ci za to podziękuje.

Zadbaj z nami o swoje plecy!

Boli cię krzyż, szyja lub plecy? Zapewne tak! Na problemy z kręgosłupem narzeka niemal 90 proc. Polaków. Podpowiemy ci jak możesz sobie pomóc.

Czy to naprawdę zdrowe nawyki?

Starannie komponujemy dietę, dbamy o aktywność, przyjmujemy wzmacniające suplementy. Wspaniale! Ale niektóre działania,

Co robić, gdy boli krzyż?

Dzięki odpowiednim ćwiczeniom możesz zaleczyć i wzmocnić odcinek lędźwiowy lędźwiowy.

Kręgosłup kocha ruch

Spędzasz całe dnie siedząc przed komputerem, laptopem, tabletem i przy smartfonie? A więc prawdopodobnie dokuczają ci bóle krzyża

Kręgosłup u terapeuty

Boli cię kręgosłup? Ponad 90 proc. Polaków ma taki problem. Masz dość przyjmowania leków i chcesz sobie pomóc skutecznie?

Rozruszaj biodra!

Miednica kobiety w wielu kulturach traktowana jest jako miejsce święte, rodzaj mikrokosmosu, centrum ciała. To tu dokonuje się akt poczęcia i wydania na świat nowego życia.

Na ratunek barkowi

Czasami problem zaczyna się niewinnie: ramię lekko dokucza, potem wydaje się, że wszystko wraca do normy. Ale dolegliwości zwykle pojawiają się ponownie

Pierś do przodu

Dokuczają ci bóle odcinka piersiowego kręgosłupa? Są sposoby, by sobie z nimi poradzić. Pacjenci, którzy trafiają do mnie narzekając na problemy

Boli cię głowa? Sprawdź, co robić!

Często do drzwi mojego gabinetu pukają osoby szukające pomocy w pozbyciu się natrętnego bólu głowy. Takiego, który co jakiś czas przychodzi i sam ustępuje.

Co robić, gdy boli krzyż?

Do mojego gabinetu najczęściej trafiają osoby skarżące się na bóle krzyża. Nic dziwnego, bo z danych statystycznych wynika, że dolegliwości odcinka lędźwiowego kręgosłupa

Rozruszaj kolana, nie bedą bolały!

Idealne kolano od środka wygląda tak: od strony wewnętrznej rzepka jest uformowana jak klin, który pokrywa chrząstka szklista.

Lecznicze rozciąganie

Rozciągacie się po treningu? To świetnie. Dzięki temu organizm łatwiej wraca na „zwolnione obroty”. Pamiętajcie tylko, żeby nie robić tego przed ćwiczeniami! Wówczas potrzebna jest rozgrzewka.

Zdrowe stopy to podstawa

Stopa składa się z 26 ciasno upakowanych kości i 33 stawów. Wraz z otaczającymi je mięśniami, ścięgnami i nerwami, tworzą one niepowtarzalny narząd

Zaciskasz zęby? Pomoże ci automasaż.

Proszę położyć otwartą dłoń na policzku, tuż przy uchu, a następie dwa-trzy razy otworzyć szeroko i zamknąć usta. Wyczujemy wówczas doskonale ruch stawu skroniowo-żuchwowego.