FIZJOTERAPIA STOMATOLOGICZNA WARSZAWA

ZNACZNIE WIĘCEJ NIŻ MASOWANIE ZĘBÓW

W obrębie twarzy i głowy może wystąpić całą różnorodność objawów: ból mięśni żucia, wrażliwość zębów podczas ich zaciskania czy trzaski i kliknięcia w stawach skroniowo-żuchwowych podczas jedzenia lub ziewania. Techniki manualne stosowane przez naszych fizjoterapeutów przynoszą ulgę poprzez działanie przeciwbólowe, rozluźniające, a także przywracają prawidłową funkcję, aby pacjenci ponownie mogli cieszyć się zdrowiem.

FIZJOTERAPIA STOMATOLOGICZNA - NOWOCZESNE METODY LECZENIA

SZEROKA GAMA NARZĘDZI DIAGNOSTYCZNYCH I TERAPEUTYCZNYCH

Mnogość czynników powstawania i utrzymywania się objawów zaburzeń skroniowo-żuchwowych (TMD) oraz dynamiczny rozwój fizjoterapii stomatologicznej skłaniają do ciągłych poszukiwań najnowszych metod prowadzenia diagnostyki i fizjoterapii TMD. Ciągłe dokształcanie członków zespołu Fizjokliniki poprzez udział w kursach podyplomowych czy konferencjach naukowych pozwala na bieżąco śledzić najnowsze trendy i wprowadzać je do codziennej praktyki klinicznej.

MASAŻ I TERAPIA POWIĘZIOWA TWARZY

ŚWIETNY SPOSÓB NA CHWILĘ RELAKSU I REGENERACJI

Stres często kumuluje się w obrębie mięśni twarzy, głowy, szyi i barków. Regularnie towarzyszy temu zaciskanie zębów, ból mięśni, a także zaburzenia mimiki, a więc i ekspresji emocji. Masaż i terapia powięziowa twarzy i głowy pozwalają rozluźnić napięte mięśnie, a także przywrócić im właściwą elastyczność. Poprawa ukrwienia tkanek szyi i barków wpływa korzystnie na ich odżywienie. Korzystne zamiany strukturalne poprawiają funkcję całej okolicy, przynosząc ulgę w bólu i cierpieniu. Dodatkowo masaż głowy sprzyja odprężeniu całego ciała.

TAPING TWARZY

PRZEDŁUŻ EFEKT DZIAŁANIA TERAPII MANUALNEJ NAWET O KILKA DNI

Najlepsze efekty zastosowania kinezjotapingu w obrębie twarzy, głowy i szyi obserwujemy w przypadku występowania obrzęków. Opuchlizna w tej okolicy najczęściej pojawia się w wyniku urazów, ekstrakcji zęba, operacji ortognatycznych czy też zabiegów chirurgicznych w obrębie szyi czy kręgosłupa szyjnego. Naklejenie plastrów powoduje zmniejszenie bólu w wyniku ewakuacji obrzęku i stanu zapalnego, przyspieszając tym samym gojenie tkanek.

FIZJOTERAPIA STOMATOLOGICZNA – SZYNA RELAKSACYJNA WARSZAWA

ROZLUŹNIJ MIĘŚNIE

Głównym zastosowaniem szyn jest relaksacja mięśni żucia w przypadkach występowania bólu, sztywności czy podwyższonego napięcia. Techniki manualne wykorzystywane w ramach fizjoterapii stomatologicznej są wyjątkowo skuteczne w eliminacji wspomnianych objawów, dlatego też połączenie obu metod leczenia jest optymalnym rozwiązaniem z punktu widzenia efektywności terapii.

TERAPIA MANUALNA W FIZJOTERAPII STOMATOLOGICZNEJ WARSZAWA

WYELIMINUJ ZACISKANIE ZĘBÓW I TRZASKI STAWOWYCH

Ból i sztywność mięśni żucia, a także trzaski (klikanie) w stawie skroniowo-żuchwowych są najczęściej występującymi objawami w obrębie twarzy. Techniki terapii manualnej wykazują działanie rozluźniające na mięśnie twarzy, normalizując ich napięcie, jak również działają przeciwbólowo na staw skroniowo-żuchwowy i zawarty w nim krążek stawowy. Techniki manualne stosowane w obrębie głowy i szyi powodują wyciszenie układu nerwowego, przez co sprzyjają ogólnemu stanowi stan relaksu.

DRENAŻ LIMFATYCZNY GŁOWY I TWARZY WARSZAWA

WYELIMINUJ ZACISKANIE ZĘBÓW I TRZASKI STAWOWYCH

Uraz, operacja chirurgiczna, a może ekstrakcja zęba? Stosując masaż limfatyczny, jesteśmy w stanie ograniczyć wielkość obrzęku oraz przyspieszyć jego eliminację, niezależnie od przyczyny jego powstania. Dodatkowo wspomagamy efekt leczenia poprzez zastosowanie kinezjotapingu, który można aplikować zarówno w stanach ostrych, jak i przewlekłych.

PINOTERAPIA TWARZY I GŁOWY WARSZAWA

OGÓLNOUSTROJOWA STYMULACJA PRZECIWBÓLOWA I ANTYSTRESOWA

Stymulacja skóry głowy specjalnymi narzędziami (pinami, klawikami) poprawia jej ukrwienie, a także znosi napięcia powodując odczucie pozabiegowego odprężenia psychofizycznego. Pinoterapia czy klawiterapia jest metodą odruchową, która oprócz efektu miejscowego oddziałuje również na odległe. Wykazuje skuteczne działanie przeciwstresowe.

FIZJOTERAPIA STOMATOLOGICZNA PO OPERACJACH STOMATOLOGICZNYCH WARSZAWA

SZYBCIEJ ODZYSKAJ SPRAWNOŚĆ PO ZABIEGU

Wszelkie interwencje w obrębie zębów w postaci ekstrakcji czy implantacji oraz w obrębie szczęki i żuchwy (zabiegi jednoszczękowe, dwuszczękowe, kortykotomia, genioplastyka, chirurgiczne rozszerzenie szczęki z zastosowaniem dystraktora czy hyraxa) wiążą się z wystąpieniem bólu, obrzęku (opuchlizny), zaburzeń czucia bądź ograniczeniem ruchomości stawów skroniowo-żuchwowych. Dzięki stosowaniu technik fizjoterapeutycznych, jesteśmy w stanie przyspieszyć leczenie po zabiegach chirurgicznych (ortognatycznych) czy stomatologicznych. Metody, które stosujemy, pozwalają ograniczyć ilość przyjmowanych środków farmakologicznych poprzez zmniejszenie objawów pooperacyjnych.

FIZJOTERAPIA, OSTEOPATIA, TRENING, LECZENIE BÓLU - BLOG

Artykuły | Wskazówki | Porady | Video